Danmark-fast en bild säger mer än tusen ord!

Tro det eller ej men vi var i grym tid, barnen var jätteduktiga och gjorde sig iordning utan tjat! Regnade en hel del så det var tur att vi hade tiden på vår sida. Vi hämtade ut våra biljetter och mötte U med sina tjejer! På båten intog vi sjömansfrukost med korv och äggröa och annat. Sedan bar det av till barnens avdelning med pyssel, karaoke och annat! Väl ibland var det full fart för att hinna köpa glass och sedan gå iland igen. Två glassar skulle kosta hela 75 kronor på ett ställe så vi la tillbaka dem i glassboxen. Då blev gubben förbannad och rusade fram till boxen:
-Di sto jo hä va di koste, dä ä svenska i en nötskaaal! Gubbe! Finns det ingen kurs i kundmottagande i Danmark eller??

Väl på båten igen var det dags för banditerna, barnen var genomglada och spelade som aldrig förr men vinsterna blev det tyvärr inte så mycket med de spelades ju upp fort och lätt och sedan förstod de inte varför de inte kunde få mer pengar att spela för??!! O gick och beklagade sig över att ha hade så mycket pengar kvar men att han inte fick spela för dem, jag tittad efter-12 kronor!! Jag vann 120 kronor och var glad över dem!!

Sedan var det dags för taxfreen, diverse godis och annat inhandlades, skulle gärna inhandlat lite vuxengodis också men så blev inte fallet! Får bli en annan gång!

Dagen sammanfattades i glad och snälla barn som var mer än nöjda! Jag själv kramade om min soffa som om jag aldrig sett den förr och drack förnöjt min Pepsi och knaprade godis!

Mellansonen somnade som en stock mitt i en film och lillen lade sig utan ett ljud! Vilken händelserik dag!

Kommentera här: