Dagen i ett rasande tempo!!

Har varit hemma med lillen idag men ändå har dagen gått i ett så högt tempo att jag har lite sammandragningar i min mage :-(

Har varit förbi en vän med diverse saker, handlat med mig fika till en annan vän och varit där på besök. När sonen kom hem från skolan åkte vi och lämnade diverse tidrapporter sim skulle in, köpte färg, bytte hans gympadojor som redan gått sönder och hämtade sedan mannen på jobbet!!

Vid centralen skulle vi köpa en biljett i automaten till sonen som skulle åka själv till gammelfarmor, framför mig i kön står en kvinna som har oerhört svårt att bestämma sig och inte alls ser kön som växer bakom henne, min goda tid OCH mitt tålamod börjar ta slut!
Så 5 minuter innan avgång knappar jag in 1 barn, varningsruta kommer upp:
" Barn får ej åka ensamma!"  Jaha så de ska vara 15 innan de får åka eller vad???
Med dåligt samvete och endast 30 kronor lämnade till sonen sätter jag honom på tåget. En timma senare ringer han lyckligt hemkommen till gammelfarmor, tur!!

Inte lätt att förstå vad en 8,5 menar men han hade inte betalt något eftersom kvinnan bredvid honom hade betalt vuxenbiljett och då får två barn åka med gratis!!

Men vad 17 kostar ett barn då?????

Har sopat sågspån, dammsugit och moppat för glatta livet, nu väntar sängen!

Puss!!

Kommentera här: