Jag brukar kalla det Leif light...

Min man. Min man med ett stycke av sin egen pappa i sig. Det bästa receptet för en Leif light. Han heter så alltså, mannen pappa. Så när det han gör något extraordinärt så blir det *trumvirvel* LEIF LIGHT!!
Som nyss. Jag var lite förvirrad och ville nog inte(eller är flummigt-inte-kommihågig)minnas riktigt om jag tagit min egen eller mannens linsburk. Jag trodde jag hade lurat honom fast han förklarade med sin myndigaste röst att han minsan alltid ställer sin linsburk på samma plats + - 1 centimeter(noga ska det vara).

Mannen försvann in igen och jag suckade lättat vid burken(databurken, inte linsburken).
En minut lider och ut störtar maken triumferande:

-" Du har tagit min burk, jag visste det!"
-"Vaddå, hur vet du det??
-Lång paus. "Nä, jag bara vet...
-"Vaddå, har du märkt den eller nått???"
-" Nä, jag har siffran blabla i botten och du har blabla.."

Mmm, ni hör ju.....
LEIF LIGHT!!!!!
Vem har ork/tid att glo ner i en linsburk när man tar av och på linser???Jag bara undrar!!!
Fast en jag känner, ibland sorterar hon såser i bokstavsordning, den ni!!
1 Petra B:

skriven

Jag slutade kolla siffror i botten på glas när jag gick i lågstadiet ;-)

Men hon som sorterar såsar i bokstavsordning verkar vara en väldigt vettig kvinna! Henne skulle jag vilja träffa. =)

Kommentera här: