Tjolahopp!!

Tisdag. Grått. Regnigt. Höst. Men inte deppar jag ihop för det :-) Något får mig att tro att den fina sommaren i kombination med att det fortfarande inte blivit så kallt gör att livet funkar ändå :-) Eller som grannen uttryckte det utanför affären igår:
-Oj vad du är glad Petra fast du är och handlar på Ica kl. 20.00 när det är mörkt och kallt!
Jag och han är nämligen av samma skrot och korn. Vi gillar värme fast jag är helyllesvensk och han iranier. Det har vi gemensamt och nu har han liksom sett att jag inte är så butter som jag brukar vara på hösten. Klart han undrar liksom. Är det inte han och jag längre? Men livet går liksom framåt. Jag vet inte om det har med åldern att göra men jag kan tänka tillbaka och komma ihåg att saker förr blev så stora, de kunde förstöra en hel dag. Idag försöker jag att inte älta, att tänka att det som är gjort är gjort. Jag tror att man själv mår bra av det också, att släppa taget och tillåta sig själv att vara som man är! Sedan så är det ju det här med gnället. Jisses vad det gnälls överallt, för ingenting. Visst, man har sina dagar men snälla nån, var tacksam för livet. Visa dina nära och kära att du älskar dem! Det klyschiga "fånga dagen" är liksom inte så dumt ändå!!!
 
 

Kommentera här: